søndag, mars 12, 2006

Viddetur


Først etter ett og et halvt år i Bergen kom jeg meg altså opp på Ulrikken og over Vidda. Viddetur er for dere som ikke er kjente en fjelltur hvor du kan gå fra et fjell til et annet. I begge ender går det bane opp på fjellet; fløybanen på skinner og ulriksbanen dinglende i lufta, men er du sprek nok er det bare å gå. Jeg tok banen opp på ulrikken med blandt andre storesøster Maria og sykepleievenninne Hanne Marte. Ble litt skeptiske da vi kom opp og så at snøen ikke var borte og at det derimot var mye is og skare, men tøffe som vi er lot vi oss ikke skremme og heldigvis ble føret bedre etterhvert og alle kom seg helskinnet ned fra fjellet. Vi gikk ned med svartediket og hadde en 5 timers kjempefin tur med strålende sol og hyggelig selskap. Gleder meg alt til å gjenta turen når snøen er borte og det er litt varmere i lufta. Håper det er flere som vil bli med også! På bildet nederst til høyre kan du se en fjelltopp mellom mitt og Maria sitt hode. Det er her ulriksbanen kommer opp, så det er en god tur. Det var virkelig deilig å komme seg opp av den gryta vi lever i hver dag. Her kan man til og med se horisonten i det fjerne. Ikke akkurat hverdagkost når man bor i Bergen!