søndag, mars 26, 2006

Kamerun here we come!

Da er det ikke mange dagene igjen før jeg reiser sørover til mitt kjære barndomsland Kamerun. Jeg og Marit reiser torsdags kveld til oslo og videre til Kamerun natt til fredag. Etter en natt i hovedstaden Yaounde bærer det videre med tog til byen Ngaoundere hvor vi skal være i praksis på det lokale sykehuset i 4 uker. Vi skal gå med en norsk sykepleier og jobbe stort sett med nyfødte og fortidligfødte barn. Gleder oss veldig! Ellers skal vi bo i egen leilighet på misjonsstasjonen og regner også med å få reise litt under oppholdet. For de som er lokalkjente står blandt annet mballang, tellofossen, wasa/buffle noir og limbe på listen så langt, så får vi se hva det blir til. Det er nå snart 15 år siden jeg var i Kamerun sist så det skal uansett bli spennende å se hvordan ting har forandret seg og hva jeg husker og kjenner igjen. Gledere meg til å få et nytt møte med kulturen, jobbe på et anderledes sykehus, bli kjent med nye folk, kjenne luktene, spise fruktene og ikke minst nyte varmen.

7 Comments:

At 19:53, Anonymous Anonym said...

Hei Silje! Nå får du ennå ein kommentar (syns eg e ganske flinke), så nå må du nok ta litt betenkningstid før du legge ner siå di. Forresten, ka i all verden e ballang, tellofossen og alt det der? Regne med du tar med deg kameraet, så du kan visa oss någen bilder når du komme tebage :) Ønske deg et spennande opphold (men ikkje bli spist)! Klem fra Gry :)

 
At 19:31, Anonymous Anonym said...

Hei Silje!! Så kjekt at du får reisa tebage te kamerun. Det blir nokk kjempe spennande for deg. Håbe du får det kjempe kjekt og at du storkose deg der nere i varmen og at du får tebage endel minner ifra tiå når du bodde der.
Masse kos og klem ifra Anne-Marie og gjnegen i USA!

 
At 23:02, Anonymous Anonym said...

hei silje! lovte deg ein hilsen! kosa deg masse på tur og ta me litt sol hjem:) klem fra Sindre og Åse

 
At 10:20, Anonymous Anonym said...

Heisann! Gooood Tuuur!! kos deg masse, men pass deg for busk-menn! hoho! klem fra Cathrine

 
At 17:03, Blogger Hanne Marte said...

God tur begge tuttene!!! Kos dokke masse og nyt livet, varmen, frukta og alle andre hærlige afrika-ting!!! (PS! Marit, du blei trekt fram t foredrag...:))! God klem frå Hanne Marte

 
At 19:05, Anonymous Anonym said...

Hei SIlje, jeg er på besøk hos Maren i Kristiansand og nå har vi sett på bloggen din,det var mange spennende innlegg du hadde. Jeg var i Afrika i julen i Nigeria og det var en spesiell opplevelse. Jeg må si at de fleste nigerianere var veldig hyggelige men at de fleste virket som fulstendig blottet for arbeidsmoral og kompetanse. Kanskje fordi de får så lite i lønn, men jeg ser mørkt på kontinentets fremtid med en sånn
gjeng med latsabber.

Hilsen henrik og maren

 
At 09:20, Anonymous Anonym said...

hei silly!

Lykke t i Afrika! Bler sikkert kjempekjekt. Ska tenka paa deg natt og dag! Ver forsiktige.

Klem fra Oyvind

 

Legg inn en kommentar

<< Home