mandag, juli 03, 2006

Fremme

Da var jeg altsaa fremme i Bangkok. Turen gikk veldig fint til tross for at jeg i kjent Siljestil paadro meg en influensa to dager for avreise. Dette medforte ukontrollert renning i nese og oyne og trommehinner paa grensen til aa sprenge hver gang flyet skulle ta av og lande. Ellers folte jeg paa tidvis daarlig oksygenopptak og redusert horsel, men det er vel slik en maa regne med naar man skal farte jorden rundt. I wien fikk jeg derimot tak i min kjaere kjente nesespray og da ordnet det meste seg. Ingen er saa god som den!

Ble hentet paa flyplassen og sammen med seks dansker ble vi fraktet trygt frem til hotellet. Til tross for at de var veldig koselige og imotekommende folte jeg meg litt som en outsider da alle de andre reiste to og to pluss at de alle snakket dansk. Tro det eller ei, men ivrige dansker som har en masse aa fortelle og sporre om er ikke alltid like lett aa forstaa. Tok en evighet aa komme seg til hotellet da et danskt par hadde mistet baggagen sin og da vi endelig kom oss paa veien var det rush og det vil si at bilene saa og si ikke beveget seg, men i grunnen er det bare greit med all tid som forsvinner av seg selv. Hotellet ligger mitt i en av bangkoks travleste gater og byr paa litt av hvert. Blandt annet kan aircondition, basseng, massasje, cafe, restaurant, kilroykontor og internetttilgang nevnes. Ting er jo litt dyrere her enn paa gata saa jeg var ute aa testet en restaurant like borti gata for noen timer siden. En fortausrestaurant gav en ypperlig sjanse til aa studere folkelivet mens jeg fortaerte en thairett og brus til hele 12 kr. Dette livet kan jeg vende meg til.

Ellers kan jeg rapportere om at det er regntid i Thailand. Det er normalt 10 regndager i juli og en av de dagene var idag. Kan si det slik at vaeret naar jeg kom frem minnet meg mer om Bergen enn om et ferieparadis, men det stoppet heldigvis like fort som det kom. Vaermeldingen spaar regn resten av uken ogsaa saa naa faar vi bare satse paa at ikke alle de 10 dagene kommer i lopet av ferien vaar. Bare to droye timer igjen naa.

4 Comments:

At 21:01, Anonymous Anonym said...

Konge at du fikk blogget litt der nede også!:) Dere må kose dere massevis, så får vi snakkes når du er tilbake:)

 
At 20:13, Anonymous Anonym said...

Håper dere storkoser dere. Hils Øyvind. Vi snakkes snart

 
At 22:24, Anonymous Anonym said...

som eg lovte ska eg bli bedre t å legga inn hilsener nå mens du e på ferie;) Regne me at dokker epå plass begge to nå...... Ha ein strålande ferie... eg holde på å bli gal av varmen her inne hos meg

klem fra cecilie

 
At 01:53, Anonymous Anonym said...

Hei på du!!

Så bra at reisen gjek bra, på tross av tett nese, ukontrollert renning etc. Kjedelige greier.. Gjekk d greit å venta på flyplassen i evigheter uten datamaskinen? ;-) Eg har akkurat vært på rekefest, også drar eg t Moi i mårå! Ska bare ver i tri dager, før d é tabage på jobb i igjen. Har fått masse jobb nå. Kjekt, men litt pes óg! Dåkk får ha lykke t me veret, også må du hilse kjempemasse t Øyvind :-)kos dåkk, og nyd ferien!! hilsen maria

 

Legg inn en kommentar

<< Home