søndag, januar 27, 2008

Får litt klager på at eg e for dårlige på å oppdatere mine "mange" lesere, men d e i grunnen ikkje så mye nytt å fortella i grunnen... Vel, eg har nå fått meg ny jobb på barneklinikken på Haukeland. Her jobbe eg for det meste med hjerte- og kreftsyke barn, men eg ska og ta litt ekstravakter på nyfødtintensiven (nyfødte som e for små eller for syke t å kunne reise hjem itte fødsel) sånn eg kan jobba opp mot 100% totalt. Kan det bli bedre? E så utrolig kjekt å jobbe med barn igjen! Ingen tvil om at det e innenfor pediatrien (pediatri = læren om barn) eg trives best, og sjøl om det e mange tøffe diagnoser og mange sjokkerte/ leie seg/ utslitte / sørgende familier og forholde seg t e eg imponerte øve kor positive og sterke de klare å ver, både pasienter og pårørende. Heldigvis ende det bra for de aller fleste og det e veldig godt å vida! E litt skummelt å ver nyutdanna på ein sånn avdeling, men eg får nå hb eg klare å "hjelpa" både store og små gjennom den tøffe behandlingen og ikkje minst gi de trygghet i ein kverdag prega av mye vondt, skummelt, ukjent og uforutsigbart...

Idag kunne eg forresten sotte på et fly t Brasil samen med Silje og hennes venniner Valborg og Kine. Fekk tilbud opp t flerre ganger og vurderte d hardt og lenge, men følte nesten at det va på tide å prioritera jobb og inntekt. Har jo reist ein del, men når eg ser ut vinduet på slapset som nå har frosse t is og det e mørkt både når eg går på jobb og når eg komme hjem må eg sei at eg angre litt på at eg ikkje benytta meg av sjansen. Tenk deg bare palmer, bølgeskvulp, sol og varme. Eg e definnitivt med neste gang sjansen byr seg, men foreløpig får eg trøsta meg med at eg i alle fall fekk drømmejobben. Kos dåkkår masse masse jenter og ta med litt sol hjem. Me trenge det!

Ellers har eg fått emg ny mobil med ett batteri som faktisk virke så nå e d slutt på unnskyldninger som innebære flatt batteri. Hehe... Me snakkes plutselig!

1 Comments:

At 09:44, Anonymous Anonym said...

Nå du oppdatere igjen!!!

Håvard

 

Legg inn en kommentar

<< Home