torsdag, juli 13, 2006

Phuket

Etter en uke med deilig sol, bading og strandturer, resturanter, shopping og vm sa vi oss fornoyde med oppholdet i Hua Hin. Fikk etter mye frem og tilbake bestillt VIP-nattbuss til Phuket. Tror det maa vaere den deiligste bussturen jeg noen gang har tatt. Den varte riktignok i aatte timer, men med seter av halvannen storrelse som kunne legges ekstra langt bak, fotskammel, pute, teppe, aircondition og en skulder aa sove paa gikk det rett og slett smertefritt. Tok en taxi til karon beach og her fikk vi faktisk sjekke inn kl.06 om morgenen og fikk dermed nesten to netter for prisen av en. Det er tydelig aa se at turistsesongen ikke er helt paa topp. Hotellene er billige og den forste dagen saa vi nesten ikke en sjel. Hele Karon var nesten litt spokelsesaktig saa vi bestemte oss for aa dra til Patong aa sjekke livet der. Var litt mer folk saa vi bestemte oss for aa bo en natt til ogsaa bytte sted.

Som nevnt tidligere er det regntid i Thailand. Vi saa ikke noe saerlig til det i Hua Hin, men det er vel ikke aa legge skjul paa at Phuket paa denne tiden av aaret ikke akkurat var et sjakktrekk. Den forste dagen var det byger saa aa si hele dagen. Det er rekker av gigantiske bolger paa alle strendene. De store rode flaggene veier i vinden og badevaktene plystrer deg opp straks du kommer lengre uti enn knaerne, saa vi maa rett og slett klare oss med hotellbassengene denne gangen. Igaar regnet det hele dagen, og da snakker vi ikke om byger. Det poset katter og hunder hele dagen, men vi har funnet losningen. Utflukter i vann. Igaar dro vi paa rafting i regnskogen og der passet regnvaeret fint inn. Kjorte i halvannen time hver vei hvor vi besokte en monkey-camp paa veien. Syke apekatter i alle storrelser hoppet rundt deg paa alle kanter og ble helt crazy naar de saa bananklasene vi kjopte. Var nesten litt skummelt saa i begynnelsen sto vi bare aa kastet dem vilt fra oss for at de ikke skulle angripe! Raftingen foregikk i team paa fem med to instruktorer. Var utrolig goy, men langt fra saa skummelt som jeg hadde trodd. Vi var med en belgier, en indoneser og en engelskmann paa 60 aar. Imponerende! Ingen av oss hadde raftet for, men det gikk flottings. Vi tok den lengste ruten som var paa 9 km paa nivaa II og III og innimellom fikk vi bade litt. Litt skittent vann, men noen ting maa man bare se forbi. Absolutt aa anbefale! Etter raftingen spiste vi en god varm lunch for vi dro til en foss hvor vi badet og oyvind fikk hoppe fra en hoy klippe og rett ned hvor fossen endte. Kan tro han storkoste seg da. Alt i alt en kjekk tur!

Idag har vi ogsaa hatt en del byger saa vi har stort sett holdt oss paa rommet eller terrassen hvor bokene har vaert godt likt. I morgen drar vi paa nok en utflukt! Turen gaar da til Phi Phi Island hvor vi skal besoke en del forskjellige strender, grotter og sist men ikke minst koraller hvor vi skal snorkle. Blir sikkert veldig bra!

Paa mandag reiser vi med fly til Bangkok hvor vi skal bruke en dag til shopping for vi reiser hjemover paa tirsdag, med ankomst Stavanger ogsaa paa tirsdag. Haaper paa litt mindre regn og litt mer sol fremover, men med en temperatur paa 30 grader lider vi ingen nod.

5 Comments:

At 18:17, Anonymous Anonym said...

det hoertes jammen kjekt ud! kos fra oyvind

At 22:52, Anonymous Anonym said...

hehe, likte den biten med apekattene. dere får kose dere videre der nede!

At 12:28, Anonymous Anonym said...

ååhhh.. det høres utrolig kjekt ut :)!! Hehe, ser deg for meg når du står å hiver bananer for å ikke bli anngreået av apekatter :).. Godt å høre at dere koser dere, og får opplevd mye!! Det er regntid i Norge også om dagen, så dere få ha god tur videre, og nyt de siste dagene!!

At 11:43, Anonymous Anonym said...

Glad for å hørra at det regne hos dokker åg:) Har vært på jobb litt vel mye i det sista, eksremt lide folk. Har itte press fra enkelte medarbeidere gitt itte å fått meg min egen blogg, spørs om eg holde ud i lengden, men lovte at eg sko prøva....... Har vertfall någe å gjørr på når det e stille dager på sats:) For de interesserte e adressen: http//:cecilieanfinsen.blogspot.com

Kos dokker videre, hils Øyvind.....

Klem fra Cecilie

At 15:08, Anonymous Anonym said...

det jeg var ute etter, takk