tirsdag, desember 05, 2006

desember, årets siste måned

Eg sitte her å ser ud vinduet. Det regne idag som alle andre dager og eg vente spent på at strømprisen ska synka. Ja, med disse mengdene vann burde me vel få et par uker gratis forbruk snart? Her om dagen, og det e ikkje fysste gang, blei eg faktisk dassas øve heile meg t tross for at eg hadde både regntøy, paraply og styvlår. D ska virkelig ikkje gå an, og når styvlene t og med trekke opp vann gjennom sålen og lage et innendørs basseng då e de ikkje produserte for regnbyen Bergen. Nei, seriøst hadde alt dette regnet komt som snø då tror eg jammen me hadde snødd inne både den eine og den andre. Tenk ein ordentlige vinter kor ein kunne gått på ski t skole, jobb og praksis. D hadde vært ein opplevelse d, men me får vel bare innse at d aldri komme t å skje, og då må me vel heller finna oss i at bryggen stadig vekk oversvømmes av vann og kloakk og då ta t takke med diverse overraskelser som ligge igjen på fortauet når vannet trekke seg tbage.

Det e blitt desember og me har alt fonne fram den lille julapynten me har her i Bergen. E jo i grunnen ikkje komt lengre enn lilla adventstid, men i og med at me snart forlate Bergen så kjøre me rødt litt tidligt i år. Desember blei innleda med julekonsert på fredag og på lørdag hadde me et aldri så lide sjølarrangert "julabord" med de to venneparene våre her i byn. Gry stod for matlagingå og årets fysste pinnakjøtt blei meget godt mottatt av oss alle. Du har absolutt bestått husmorstesten, Gry!! T dessert fekk med riskrem med mandel og eg va den heldige vinneren av ein sjokoladetrekte gris. Nok ein vellykka kveld og en bra start på adventstidå.

Ellers går praksis går mod slutten. Det gjenstår bare 3 vakter før eg tar ein velfortjente ferie. Vel, ferie blir det vel lide av i år då skolen har lagt ein herlige eksamen t 10. januar og det beste av alt: Me har ikkje et konkret peensum t eksamen, for når me går tredje året på sygepleien så ska me klara å se sjøl ka me trenge å lesa! E d rart eg mislige skolen innimellom? Jaja, d blir i allle fall den siste eksamen på leeeenge, eller kanskje den siste ever. Ingen vett! D ska uansett bli herligt med et par ugår i solskinnsbyen Stavanger kor eg ankomme 13 desember. Glede meg t å ta igjen det fortapte med både venner og familie som for tiå befinne seg i feil fylke, men før den tid ske eg t ein aen kant av landet, nemlig Trondheim.

Som de fleste sikkert har fått med seg befinne storesøster Kirsti, og familien seg i Trondheim. I år har de bestemt seg for å stå øve julefeiring i Stavanger, så då bestemte eg og storesøster Maria oss for ein visitt i nord før ferien. Har ikkje sett de siden sommerferien så d e jammen på tide nå. Glede meg t å se kor store "nurket" i mammas mage har blitt og ser fram t litt etterlengta kvalitetstid med familien Lein og ikkje minst få med meg alle Nathalies nye kunster.

Ha ein fine adventstid folkens

3 Comments:

At 08:30, Anonymous Anonym said...

Endeligt har dåkke plass t å ha litt folk på besøg ijenn :-) Hørres ud som dåkke e godt igang med julatiå.. d e bra, for tiå går fort... nesten litt for fort... Jaja.. Kos dåkke i Trondheim, så snax me snart :-)

 
At 21:29, Anonymous Anonym said...

hei silhre, jeg henger på. Når kommer du til brødrehjemmet på besøk?
olav

 
At 00:00, Blogger Silje Kristensen said...

Hei Olav
Det hadde vært kjempekos med et besøk hos brødrene ja. Jeg er hjemme nå, men dere har kanskje forlatt Stavanger nå? Blir i alle fall hjemme ut desmber så dersom dere er hjemme kommer jeg!

 

Legg inn en kommentar

<< Home