mandag, august 21, 2006

Så va det på an igjen

Da er altså ferien over for denne gang. Da jeg reiste hjem i juni tenkte jeg at ferien for en gangs skyld ville vare litt lenge siden jeg hadde tatt meg den frihet og nesten ikke jobbe, men den gang ei. Den forsvant som dugg for solen. Har uansett hatt en veldig fin ferie med mange late soldager og masse tid til familie og venner, og ikke minst en flott ferie i Thailand.

Nå er jeg tilbake i Bergen og installert på mitt 10-kvaddratsrom som jeg for tiden deler med Øyvind. Det blir sånn ca 5 kvadratmeter til hver og det skulle vel være akkurat passe for fattige studenter. Jeg er i full gang med skolen og en kan vel mildt sagt si at det var en hard start. I løpet av de tre første ukene har jeg i gjennomsnitt kun 5,25 timer med forelesning hver dag, hvor nesten alt er obligatorisk og dersom du ventet å finne en liten studiedag må jeg desverre skuffe. Med en slik start er det godt å tenke på den første praksisperioden min i år.

Den 1. september drar jeg nemlig til Madagaskar sammen med 4 andre i klassen så det blir deilig. Føler ikke at jeg har noe særlig oversikt over denne turen, verken på hjemme- eller bortefront, men det er heldigvis 10 dager igjen til vi reiser så litt skal vi vel få orden på. Billettene kom på avveie, men har idag dukket opp i Stavanger, visumsøknader og pass er i Drammen, eller forhåpentligvis på vei tilbake til Bergen, en vaksine gjenstår, malariatabletter er ikke kjøpt, vi aner ikke hva vi skal jobbe med på Madagskar eller om vi i det hele tatt har en veileder, men vi har likevel det som må til: Is i magen og tro på at alt ordner seg til slutt. Det blir nok uansett en kjempekjekk tur. Kommer hjem igjen den 14. oktober så da er det nok på tide å komme seg ut fra Alrek og finne seg en noe større plass. Altså mye å se frem til denne høsten. Håper dere alle får en fin høst med mye uvær og innekos, mens jeg nyter solen og varmen som Afrika har å by på. Haha.

1 Comments:

At 11:36, Blogger Miriam said...

Gurimalla, for et reisebasert sykepleierstudium du går på da.

Typisk at sommerferier går fort. Det er sånn det er..

Gleder meg at du har det bra, og himla go tur til Madagaskar.

Peace out.

 

Legg inn en kommentar

<< Home