torsdag, april 13, 2006

Påskeferie


Idag har jeg tatt imot min første unge. Har blitt mobbet litt av enkelte leger og sykepleiere som hver gang de er innom spør om jeg har tatt imot et barn, men idag svarte jeg altså ja. Etter å ha sett fire fødsler var det på tide å kaste seg inn i det. Hadde avdelingssykepleieren ved min side, men gjorde så å si alt selv og det gikk bra. Var utrolig kult. En liten gutt på 2060gram og 47cm. Er vel første og siste gang jeg får prøve meg på noe sånt med mindre jeg velger å bli jordmor. Nå haar vi altså hatt 9/16 vakter så det går skremmende fort.

Nå har vi da fått påskeferie. Skulle egentlig være her på stasjonen å nyte livet på bassengkanten, men fikk idag tilbudet om å bli med Anita, veilederen vår, og familien på tur nordover til Garoa. Som vanlig takket vi selvfølgelig ja til et eventyr og kommer tilbake på søndag. Ellers er temperaturen fortsatt rundt 30-35 grader. Vi venter på regntiden så det er litt trykkende. Nordover kan vi med stor sansynlighet bli så heldige å komme opp i 50 grader, men vi skal nok overleve det også.

8 Comments:

At 23:58, Anonymous Anonym said...

Hei Sije! Har vært inne hver dag og sjekka her. Kjempegøy å lese,og du skriver så bra at du kunne blitt journalist! Du og Marit får jammen opplevd mye på kort tid!
Du har fått nye "fans" av hjemmesida di. Hilsen fam.Moi

 
At 11:33, Anonymous Anonym said...

HEISANN!!!!!!!!!
Endelig har eg tid t å senda ein hilsen.....
Ser jo ud som om dokker har det topp der nere, kansje du å Øyvind bør vurdera å flytta ner på heiltid:)Påskeferie her åg, har akkuratt vaska heile leiligheten, rydda og ordna, og det va jammen på tide. I mårå e det jobb igen så eg må nytta fridagen.....

Håbe dokker får det fint i dokkers ferie, love at eg ska bli litt flinkere med hilsener fra nå av.

Klem fra Cecilie

 
At 10:51, Anonymous Anonym said...

Veldig som du pøser på med fortellinger nå! Men er bra det altså, veldig moro å følge med på hva som skjer der nede:)

 
At 14:37, Anonymous Anonym said...

heisann silly. ska sei du e ivrige paa aa skriva! Kjekt aa se at deg gaar bra med deg. :) hils dyraa i afrika. Klem fra oyvindo

 
At 21:23, Anonymous Anonym said...

Hei! utrolig kult at du har tatt i mot en baby! :)

 
At 21:00, Anonymous Anonym said...

Hei og hopp!

Ska sei du oppleve møje spennande! Heilt utroligt at du har fått tatt i mot ein baby.

Glede meg te å se alle bildene du tar der nere.

Klem fra Vigdis

 
At 00:26, Blogger Miriam said...

Hey Silje. Spennende å lese om deg i Kamerun. Det (og du) er så sinnsykt stilig!

Lykke til videre der nede...

hilsen Miriam

 
At 16:25, Anonymous Anonym said...

d hørres jo ut som ein knall- fancy praksis! (kan ikkje akkurat sei d sama om min:( ) knallsøde ungar på bildene! eg syns du ska ta me deg ein hjem eg, øyvind komme sikkert ikkje t å merka noge:) Og ikkje glem å ta me litt fint vær hjem:)
klem fra Åse

 

Legg inn en kommentar

<< Home